Vimentis Group AB
1. Syfte och omfattning
Denna integritetspolicy beskriver hur Vimentis Group AB samlar in, använder, lagrar och skyddar personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning, inklusive GDPR. Policyn gäller för alla som använder våra tjänster, webbplatser, appar och digitala produkter.
2. Insamling av personuppgifter
Vi samlar in personuppgifter för att kunna:
• Tillhandahålla våra tjänster och digitala plattformar
• Kommunicera med kunder, användare och samarbetspartners
• Administrera betalningar, abonnemang och kundkonton
• Uppfylla juridiska och regulatoriska krav
Exempel på personuppgifter vi kan samla in:
• Namn
• E-postadress
• Telefonnummer
• Adress och företagsinformation
• Betalningsuppgifter
• Användardata från våra system (t.ex. beteendedata i appar eller kursplattformar)
3. Användning av personuppgifter
Dina uppgifter används för att:
• Hantera bokningar, användarkonton och tjänster
• Tillhandahålla support och kundservice
• Möjliggöra tillgång till vår app Angelo
• Skicka relevant information, utbildningsmaterial och erbjudanden
• Förbättra våra tjänster genom analys, utveckling och feedback
• Administrera avtal, betalningar och fakturering
Vi använder endast dina uppgifter för de ändamål de samlades in för.
4. Delning av personuppgifter
Vi delar inte personuppgifter med tredje part utan ditt uttryckliga samtycke, förutom när:
• Det krävs enligt lag
• Det behövs för att genomföra avtal (t.ex. betalningsleverantörer, tekniska plattformar)
• Vi använder betrodda underleverantörer som behandlar uppgifter å våra vägnar, enligt avtal och GDPR-krav
Vi säljer aldrig dina personuppgifter.
5. Dina rättigheter
Du har enligt GDPR rätt att:
• Begära tillgång till dina personuppgifter
• Få felaktiga uppgifter rättade
• Begära radering av uppgifter där det är tillämpligt
• Begära begränsning av behandling
• Invända mot behandling baserat på berättigat intresse
• Begära dataportabilitet
För att utnyttja dina rättigheter kontaktar du oss via:
6. Datasäkerhet
Vi använder tekniska, administrativa och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina uppgifter från:
• Obefogad åtkomst
• Förlust
• Missbruk
• Ändring eller radering
Endast behörig personal och avtalade underleverantörer har tillgång till dina uppgifter.
7. Lagringstid
Vi sparar dina personuppgifter endast så länge som behövs för att:
• Uppfylla de ändamål de samlats in för
• Följa lagkrav (t.ex. bokföring)
• Hantera avtal, support och kundrelationer
När uppgifterna inte längre behövs raderas de eller anonymiseras.